تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 12:05
34 بازدید
کد خبر : 1269

بازدید شفقت استاندار لرستان از قلعه فلک الافلاک

بازدید  شفقت استاندار لرستان از قلعه فلک الافلاک
استاندار لرستان از آزاد سازی و اقدامات لازم و ایجاد بستر مناسب برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زاگرس کوهدشت:

ابوطالب شفقت عصر شنبه ۸ اردیبهشت ماه در بازدید از مجموعه تاریخی و گردشگری قلعه‌ فلک‌الافلاک خرم آباد اظهار کرد: یکی از مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور به لرستان ثبت‌جهانی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد است.

استاندار لرستان افزود: تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و آزادسازی اطراف قلعه به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، امیدواریم بتوانیم اقدامات لازم برای ثبت جهانی را انجام دهیم.

او تاکید کرد: بسیاری از موارد توسط وزارتخانه در تهران برطرف می‌شود که امیدواریم در آینده نزدیک وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان سفر کند و از نزدیک در روند امور قرار گیرد.

ابوطالب شفقت ادامه داد: مسائل مربوط به ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد ماه نهایی شود، چرا که تیم بازرسی برای ثبت نهایی از مجموعه بازدید خواهد کرد و امیدواریم مورد بهره‌برداری مردم جهان قرار گیرد.

او بیان کرد: این منطقه گردشگری و تاریخی شناسنامه قوم لر و لرستان بوده و استحکام بخشی ، آزادسازی حریم و ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک بصورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به اینکه اراضی ضلع شمال قلعه و اطراف پل گپ، تخلیه اطراف قلعه حتما باید قبل از حضور ارزیاب‌ یونسکو انجام شود، گفت: در غیر این صورت نه تنها قلعه ثبت جهانی نمی‌شود بلکه سهمیه ایران برای ثبت آثار جهانی روی هوا است.

 

او با اشاره به اینکه قبل از حضور ارزیاب باید یک سری موانع رفع شود، اظهار کرد: در این راستا کارگروه رفع موانع ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک با کمک شهردار و دستگاه‌های اجرایی از جمله راه و شهرسازی، محیط زیست ، و منابع طبیعی تشکیل شده است.

عطا حسن پور با بیان اینکه ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک دو بخش دارد، گفت: یک مورد ثبت غارهای پیش از تاریخ استان است که باید راه دسترسی، ساماندهی، نورپردازی و سیستم حفاظتی آنها قبل از حضور ارزیاب انجام شود.

خبرنگار /مریم نادری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.