تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 - 20:04
29 بازدید
کد خبر : 1171

تاکید بر حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان

تاکید بر حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بر حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان تاکید و آن را از اولویت‌های این اداره کل اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری زاگرس کوهدشت: جشنواره دوسالانه «سرنانوازی» با عنوان «مروارید اقیانوس» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی و شب‌های فرهنگی لرستان امروز عصر دوشنبه سوم اردیبهشت از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری انجمن موسیقی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و موسسه فرهنگی گلونی در روستای بیشه برگزارشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اعظم روانشاد، در ادامه این جشنواره طی سخنانی لرستان را خاستگاه موسیقی عنوان کرد و اظهار کرد: موسیقی در بطن و آئین‌های این استان قرار دارد و در همین راستا باید سنت‌های پیشین محفوظ و ضمن نگهداری و حراست، به نسل‌های بعد انتقال داده شود.

 

اعظم روانشاد سرنانوازی را جز لاینفک موسیقی استان دانست وافزود: سرنانوازی از قدیمی‌ترین سازهای بادی با قدمت ۵ هزار ساله است، همچنین یکی از سازهای مهم در سور و سوگ‌ مردم منطقه زاگرس محسوب می‌شود.

 

وی بر حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان تاکید و آن را از اولویت‌های اداره‌کل ارشاد لرستان بیان کرد.

 

روانشاد خاطر نشان کرد: استاد شاه‌میرزا مرادی سرنانوازی را در استان پرورش داده و به تبع آن شاگردان بسیاری تحت نظر این استاد گرانقدر آموزش دیده‌اند و امروز سرنانوازی یک موسیقی جهانی شده است.

انتهای پیام

✍️خبرنگار/مریم نادری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.